Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Πάνω απ' όλα η Αγορά[ πρώτο

Πάνω απ' όλα η Αγορά

newspaper-generic
14 Σεπτεμβρίου 2015
Όσοι αγόρασαν χθες την Κυριακάτικη έκδοση του "Πρώτου Θέματος" θα είδαν ότι η εφημερίδα προσέφερε κουπόνι της International Life, μέσω του οποίου οι αναγνώστες μπορούν να ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους (υποχρεωτικές καλύψεις) για ένα μήνα και με αντίτιμο 16 ευρώ.
Το κουπόνι αφορά ΕΙΧ έως 2500 κυβικά και αρχικά την υποδοχή των τηλεφωνημάτων και την διαχείριση της ασφάλισης ήταν προγραμματισμένο να την κάνει η εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης Insurance Market η οποία εξειδικεύεται στις απευθείας πωλήσεις ασφαλειών.
Η εμπορική αυτή κίνηση, ήδη γνωστή με ανακοίνωση της εταιρείας από τα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις στο χώρο της Διαμεσολάβησης, μάλιστα σε συλλογικό επίπεδο.
Ίσως για αυτό μία μέρα πριν από την κυκλοφορία της εφημερίδας (την Παρασκευή) η εταιρεία με εγκύκλιό της διεμήνυσε μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό: Εκτός από την Insurance Market, παραλαβή και διαχείριση του κουπονιού μπορεί να κάνει και όποιος Διαμεσολαβητής συμβάλλεται με την εταιρεία, επι της ουσίας δηλαδή και το Δίκτυό της.
Στην ίδια εγκύκλιο τονίστηκε ότι αν ο πελάτης αποφασίσει να συνεχίσει την ασφάλισή του με την International Life μετά το πέρας του μήνα, η ανανέωση θα γίνει με βάση το ήδη υπάρχον τιμολόγιο της εταιρείας και όχι με κάποια ενδεχόμενη άλλη έκπτωση.
Απαραίτητες οι διευκρινίσεις μιας και ως γνωστόν οι εποπτικοί κανονισμοί επιβάλλουν στις εταιρείες ίδια τιμολόγηση ανεξαρτήτως καναλιού διανομής.
Όπως πρόσφατα είχε και πάλι γραφτεί στο Underwriter, με αφορμή όχι μόνο τη συγκεκριμένη αλλά και άλλες παρόμοιες ενέργειες, είναι αναπόφευκτο ο σκληρός, ειδικά στο αυτοκίνητο σκληρότατος, ανταγωνισμός, να οδηγεί και σε καινούργιες εμπορικές πρακτικές.
Και αυτές είναι σε μεγάλο βαθμό θεμιτές και δικαιολογημένες. (Αν είναι αποδοτικές, θα φανεί εκ των υστέρων). Αρκεί να μη φιλτράρονται μόνο νομικά (αρμόδια για αυτό είναι η Εποπτική Αρχή).
Να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε:
Όλοι συμφωνούν ότι αυτή τη στιγμή η αγορά δεν έχει τη φήμη και τη διείσδυση που της αξίζει και μπορεί να φέρει εις πέρας και πρέπει πάση θυσία σιγά σιγά να αρχίσει να την αποκτά, για το καλό και δικό της και της κοινωνίας όλης.
Για το λόγο αυτό κάθε κίνηση εξωστρέφειας, εμπορική ή μη, πρέπει να αναδεικνύει την υψηλή αξία και χρησιμότητά της και να την προβάλει ως σταθερή και μεγάλη δύναμη.
Ο πολίτης δεν πρέπει να μάθει να την βλέπει ως άλλο ένα προϊόν στα ράφια, να αποφασίζει για αυτήν με βάση τη (χαμηλότερη) τιμή και μάλιστα μόνο για αυτά που τον υποχρεώνει η Πολιτεία. Χωρίς δηλαδή να αντιλαμβάνεται το θεσμό πέρα από την υποχρέωση του νόμου, χωρίς να συνειδητοποιεί άλλες ανάγκες του και χωρίς να μαθαίνει πόσα μπορεί να κάνει για αυτές η ιδιωτική ασφάλιση.
Η χθεσινή κίνηση εύκολα μπορεί να ανοίξει την όρεξη και σε άλλη εφημερίδα και σε άλλη εταιρεία, και μετέπειτα σε άλλη και σε άλλη, μέχρι που να φτάσουμε στο σημείο να βλέπουμε τον κόσμο να ακυρώνει το συμβόλαιό του και να πηγαίνει ανα μήνα ή ανα τρίμηνο σε άλλη ασφαλιστική, ανάλογα με την προσφορά της εβδομάδας, χωρίς να τον ενδιαφέρει ούτε η εταιρεία ούτε οι υπόλοιπες παροχές που έχει να προσφέρει.
Ο ανταγωνισμός, ειπώθηκε και παραπάνω, είναι αδυσώπητος τα τελευταία χρόνια και τείνει να ξεφύγει από τον κλάδο του αυτοκινήτου και να επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως η υγεία.
Ευχή και προτροπή είναι να μην ξεφεύγει πέρα από το σημείο εκείνο όπου ο σκοπός της εταιρείας, άθελά της και χωρίς να το συνειδητοποιεί, "τρακάρει" με τον τον συλλογικό σκοπό, που είναι η ιδιωτική ασφάλιση να ανέβει ψηλά στη συνείδηση του κάθε έλληνα πολίτη.  
Underwriter Editors
Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.
Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου