Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

. ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΟΣΙΟΥ - Τ. ΛΥΣΙΜΑΧΟΥ: Τα αγκάθια στη σχέση Διαμεσολαβητών -Bancassurance

Γ. ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΟΣΙΟΥ - Τ. ΛΥΣΙΜΑΧΟΥ: Τα αγκάθια στη σχέση Διαμεσολαβητών -Bancassurance

Τα «αγκάθια» στην σχέση διαμεσολαβητών και Bancassurance και το πώς αυτά μπορεί να αφαιρεθούν και να επέλθει ομαλότητα στην τεταμένη συνύπαρξη αναδείχθηκαν σε «ανοικτό διάλογο» παρουσία κοινού που πραγματοποίησαν ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου με τον Σύμβουλο Ασφαλιστικών Εργασιών της τράπεζας Πειραιώς κ. Τριαντάφυλλο Λυσιμάχου.
Η συζήτηση έγινε στο πλαίσιο των ενοτήτων του 8oυ MoneyConference στις 24 Ιουνίου και έδωσε την ευκαιρία στους παρευρισκόμενους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και στελέχη εταιρειών να διαπιστώσουν που εντοπίζεται το πρόβλημα το οποίο και προκάλεσε την πρόσφατη δυναμική διαμαρτυρία-διαδήλωση του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Από την πλευρά των διαμεσολαβητών ο κ. Χατζηθεοδοσίου ξεκαθάρισε ότι ο κλάδος αποδέχεται το bancassurance ως κανάλι προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων και διαφωνεί μόνο για τις αθέμιτες πρακτικές που ενδεχομένως εφαρμόζονται στην προσπάθεια απόκτησης ασφαλιστικών εργασιών τις οποίες και ζήτησε να σταματήσουν.  Ο κ. Λυσιμάχου διευκρίνισε ότι το Bancassruance στην Ελλάδα είναι λιγότερο ανεπτυγμένο απ΄  ότι στις άλλες χώρες της ΕΕ και πώς η ανάπτυξή του γίνεται δομημένα, σωστά και χωρίς αδόκιμες πρακτικές για τις οποίες έχει δημιουργηθεί –αδικαιολόγητος  υποστήριξε- θόρυβος.
Στο πλαίσιο αυτής της διάστασης εξελίχθηκε και η όλη συζήτηση για περίπου μισή ώρα αποκαλύπτοντας ότι αιτία της έριδος είναι οι τυχόν περιπτώσεις αθέμιτων τρόπων και διαδικασιών προσέγγισης πελατών από το Bancassurance που σημαίνει ότι όπως σε όλες τις χώρες του κόσμου έτσι και εδώ τα τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα κι η προώθησή τους από τα γκισέ των τραπεζών θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται και το μόνο που απαιτείται –αυτό ζητεί και ο κλάδος της διαμεσολάβησης- είναι η τήρηση κανόνων και συμπεριφορών ορθών ή τέτοιων που δεν δημιουργούν τυχόν λανθασμένες εντυπώσεις.
   

Γ. ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

Κατά την διάρκεια της συζήτησης ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε μεταξύ άλλων:
  • Η διαμεσολάβηση ποτέ δεν ήταν  εναντίον της τεχνολογίας ή του bankanssurance. Κανείς δε λέει να μην πουλάει η τράπεζα ασφαλιστικά προϊόντα, λέμε όμως να πουλάει χωρίς εξαναγκασμούς προς τον πελάτη. Δε μπορεί να πιέζονται άνθρωποι να ασφαλιστούν ειδικά μάλιστα σε περιόδους κρίσης. Μεγάλο ποσοστό πωλήσεων γίνεται με αθέμιτες πρακτικές.
  •  Δε μπορεί να είναι καλύτερος ο πιστοποιημένος σε ασφαλιστικά προϊόντα της τράπεζας από ένα ασφαλιστικό διαμεσολαβητή με μεγάλη εμπειρία.
  • Αν οι τράπεζες ανήκαν σε μετόχους θα μπορούσαν να είναι ανταγωνιστές μας –της διαμεσολάβησης- αλλά επειδή ανήκουν στο κράτος  δε μπορεί να συμβαίνει αυτό.
  •  Συγκρίνουμε ένα υπάλληλο με μια πιστοποίηση μ’ ένα επαγγελματία του χώρου; πως γίνεται να τον πείθει;
  •  Πως δικαιολογείται τραπεζικά ασφαλιστικά προϊόντα να είναι ακριβότερα από αυτά που προωθούνται στην ελεύθερη αγορά και οι πελάτες να τα επιλέγουν; Πως τους υποχρέωσε δηλαδή η τράπεζα;  
  • Ενα μεγάλο μέρος από τον τζίρο των ασφαλειών ζωής είναι μέσα από τα ασφαλιστικά προγράμματα αλλά το Bankanassurance έχει την πρωτιά. Έχουμε 20 εταιρείες στο κλάδο ΖΩΗΣ και μόνο το bankassurance κάνει πολύ μεγάλο τζίρο. Πρέπει να βρεθεί λύση.
  • ΤΟ 80% της δουλειάς μας διαφεύγει και  και το αποκτούν οι τράπεζες. Με ποιόν τρόπο γίνεται αυτό;
  • Δε μπορεί να τη στιγμή που η αγορά πέφτει 25% , το bankanssurance να ανεβαίνει 30%.  Ζητάμε το αυτονόητο, τη λειτουργία του νόμου..ο 3031(νόμος) να ισχύσει. Καταστρατηγείται ο νόμος σήμερα. Ο πελάτης να έχει το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής.

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΛΥΣΙΜΑΧΟΥ

Μέσα από την εμπειρία του στην ασφαλιστική αγορά αλλά και την θητεία του στο Bancassurance ο κ. Λυσιμάχου στην διάρκεια της συζήτησης ανάφερε:
  • Το BA είναι ένας θεσμός που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο δράσης της ευρωπαϊκής κοινότητας για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, τη διαμόρφωση των τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα ώστε να γίνουν πιο προσιτά στους πελάτες.
  • Δε μπορεί να μιλάμε για αθέμιτες πρακτικές που στηρίζονται σε φημολογίες.  Ο στόχος είναι να κάνουμε τον πελάτη να ασφαλιστεί.  Όσο περισσότεροι τόσο το καλύτερο. Η γνώμη μου είναι ότι υπάρχει χώρος για όλους.
  • Η ενοχοποίηση των τραπεζών χωρίς στοιχεία είναι εύκολο για όλους.  Το bankanassurance αύξησε την πίτα, μεγάλωσε την αγορά. Πάνω από το 80% των προϊόντων που πουλήθηκαν ήταν νέες ασφαλίσεις.
  • Δημιουργήθηκε μια νέα αντίληψη στο χώρο της ασφάλισης που αύξησε τα μερίδια της αγοράς. Το πλαίσιο από πλευράς ΔΕΕΑ είναι πολύ αυστηρό ως προς τις πληροφορίες που δίνει ο πελάτης, τη καταχώρηση της επικοινωνίας και στο Aftersale   επικοινωνίας με τον πελάτη. Δίνεται μεγάλη προσοχή δεν επιτρέπονται αυθαιρεσίες, υπάρχει ένας μηχανισμός που εξασφαλίζει ποιότητα – 12000 πιστοποιημένοι εργαζόμενοι –.  
  • Είναι μια πραγματικότητα που αντί να την ενοχοποιούμε πρέπει να δούμε το δυνατό σημείο του καθενός , να κάνουμε συγκερασμό και να δούμε πως θα πάμε καλύτερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου